Det blir inte alltid som man tänkt sig. Del2

Helgen fortsatte i samma spår som den började.

Alizia och jag gick ut och gick en sväng, elelr ja, hon vägrade gå, jätte gnällig. Vi gick förbi preem och hämtade tt paket och sen skulle vi till mormor och säga hej. När vi kommer dit ska hon just börja sy Alizias julgardin så vi blir kvar där en bra stund tills den blev klar,  käkade lunch och David kom dit efter sin innebandy match oxå (dom vann).

Sen gck vi hem och bakade papparkakor, kul och gott! Linda & Danne ringde och frågade om dom kunde komma hit, och det gick ju självklart bra. Innan dedök upp så hann vi avsluta pepparkaksbaket, tvätta Alizias fönster och sätta upp nya gardinerna, det blev jättebra.

Sen dök Familjen Magdesjö/Karlsson upp och det blev livat =)

Söndagen började lungt, vi åt en mysig adventsfrulle, sen packade vi ihop oss för att åka till simhallen, Alizia var eld och lågor. Det blev simhallen istan, vi kom dit bytte om, doppade oss, bubblade och sen ville Alizia inte bad mer =D Hon tyckte det var kallt. Haha, så nu vet vi att simhallen är inget för oss än på ett bra tag.
Efter den oerhört långa badstunden så åkte vi till Ikano, ville hitta nått å ha på mig på julfesten, men icke.
Väl hemma så kom Andreas och Sara hit på advents fika, nu kom jag på att vi lär ju ses både 3:e och 4:e advent oxå, vilken tradition vi startat =P Trevligt Trevligt!!

Vi gick bort till farmor på kvällen och åt god mat, sen hem för att tvätta och slappa. Alizia somnade i soffan igen, hon gillar det.

Vad jag vet så jobbar jag bara helgen den här veckan, lite tråkigt, men får väl passa på och få en hel del gjort här hemma istället då. När jag lämnat Alizia idag så tänkte jag gå ner till Lj-o för att sola och köpa hårfärg, men gick ut till ICA då jag behövde få i mig en Actimel (både David och jag har nog blivit beroende av såna ;P), men inte hade dom nån svart hårfärg. Så det var bara att traska ner till Lj-o ändå sen, men det var skönt! Nu har jag ju motionerat idag med....

Så nu sitter jag med färg i håret och väntar på att få se ut som Magica De Hex igen =D

I eftermiddag blir det antingen att åka och möta David istan för att följa med honom till Norrköping en sväng, så jag kan gå en tur på stan där. Eller så är Alizia och jag hemma och har maten klar tills han kommer vid 17-17.30. Vi får se vad madame tycker sen!


Pepparkaks bak.....


Alizia & Sara kollar på Molly (hoppas att det var okej att jag la upp bilden, hojta till annars)


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej! Det är helt ok...haha har lilla trollet satt i system att sova i soffan ler Kramiz

2008-12-08 @ 18:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0