Det blir inte som man tänkt sig - del 3

Haha, nää det blir fasen aldrig som man tänkt sig.

I måndag sen så tog Alizia och jag bussen in till stan, David mötte upp oss och så åkte vi till Norrköping. David hade tänkt att bara lämna kartonger och sen åka direkt hem, men jag tyckte att det var lite onödigt, och framförallt lite för kostsam resa. Så han och Alizia stannade på en kopp kaffe medans jag sprang på stan. Jag hittade mig en skjortklänning och en tröja - så nu är jag laddad inför julfesten ikväll.
Annars var måndagskvällen tuff, David var sur, arg och tvär över allt och inget, så det slutade med sen mat hemma, Alizia somnade i soffan och vi däckade ganska tidigt oxå.

Ugår vaknade jag av att min mobil ringde, det var jobbet. Jag och Alizia skulle vara lediga men de ville att jag skulle komma in och jobba - om 1timme. Så jag slängde i Alizia frukost, sprang till dagis och till bussen, men jag hann =D
Skulle slutat 16.00 men det blev till 18.00 och då hämtade David & Alizia mig, jag frågade Alizia hur detvar då hon såg lite hängig ut "inte bjaaa" svarade hon. Väl hemma sen tog vi fbern, och mkt riktigt hade hon nästan 39 graders feber, och jobbig hosta. Så det blev lite köttsoppa och sen tidigt i säng för henne. Jag och Annika tog en runda med stavarna - skönt.

Alizia väckte mig vid 07.00 imorse och tyckte vi skulle gå upp, så det gjorde vi. Hon had eingen feber men fortfarande lite hostig så vi tog en lugn morron. Vi var klara och hade hunnit med en hel del hemma vid 09.00, då gick vi ner till Ljungsbro och Nina, jag passade på och sola och så då. Väl hemma blev det lunch, Alizia hade feber igen så hon låg på soffan medans jag dammade och dammsög av överallt här, sen hjälptes vi åt och ställa upp våra jultomtar =D Skönt att ha det gjort. I helgen blir det att fixa en gran =D

Skönt att vi hunnit med så mkt idag, speciellt efterssom jag jobbar imorrn och i helgen.

Davids innebandymatch blev inställd på fredag, så det blir en hel mys fredag för oss alla 3 - nice!

Helgen vet jag inte vad vi ska hitta på, eller ja, efter jag jobbat då såklart, och söndag ska ju iof David hjälpa till och flytta på dagen medans jag arbetar, Sara ska vara barnvakt med Alizia.. Men nått kul blir det nog - om Alizia piggnat till.

Nää nu måste jag skynda mig att klä på mig och så, julfest kl 19.00.

Bye!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0