Livet går i 180 km/h

Och jag hänger inte med........

Fullt upp - hela tiden!

Länge sen det skrevs här, hinner helt enkelt inte. Vad har hänt sen sist då...hmmmm....

*Jobbat en hel del, men ändå ledig hemma med Alizia en hel del - skönt, men liite mer jobb skulle inte skada.

* David och jag var och kolla på Magnus Betnér, grymt kul!! Nått sånt lär vi göra igen!!

* Vi fick utvärderingen hos barnpsykologen, gick väl inte som vi tänkt oss, men samtidgt så känns det faktiskt bra! Alizia låg över sin ålder i allt (utveckling tal osv), David jag är grymt stolta över vår skitunge. Men på just det här att förstå och ta in saker och komma ihåg mm, så ligger hon långt över sin ålder, vilket ställer till problem: Lätt orolig, svårt att sova, ältar om samma saker mm - känner Ni igen det :P Allt efterssom hon inte kan sortera och skräma av sig. Vi som trodde att vi inte skulle träffa barnpsykologen mer ska fortsätta gå och fick lite tips vad vi ska göra med Alizia och så. Hon är så jäkla bra, nån som verkligen förstår och inser att Alizia inte är som andra, men för den skull inte att det är negativt! Hon är FÖR bra helt enkelt! :P

* Första helgen Ärlan hade öppet och jag jobbade i lördags, på eftermiddagen och kvällen var Faster Annie här, och sen kom även Moster Nina, vi åt gott, Alizia lekte som aldrig förr. Så roligt!

* Lite julpynt och så har kommit upp, en del kvar men det får ta den tid det tar. Andreas & Sara var här på lite 1:a adventsfika i söndags, Alizia klippte sig även på Zigges på dagen och så var vi hos Alizias morfar en snabbis på eftermiddagen oxå, fullt upp. (Glömde jag säga att jag även jobbade i söndags :P )

* Typ klar med julklapparna, köper inte till så många, vi har dragit ner rejält. Vare sig har råd eller hinner fira med alla, så det blir de nära och kära som vi umgås med.

* Vi har gjort om i hallen, köpte en hall byrå, äntligen!! Efter mkt svordomar från min man och han hotade flera ggr att "kasta ut hela skiten..." så fick vi ihop den, mutade älsklingen med lite inbakad fläskfilé och potatisgratäng så gick det finemang att skruva sen =D

* Idag blir det att klippa mig, sen lite Ikano med familjen + Robin. I kväll hoppas jag hinna med en promenad oxå. Men imorrn har vi sovmorgon, nice. Jag börjar 12.00 och Nina kunde ha Alizia sen hela dagen så vi behöver inte stressa upp till dagis. TACK.



Alizia och jag bakar "Alizia vänlig" kladdkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0