Back to basic

Så jäkla skönt!!

Jag har alltid varit sån som alltid promenixat mkt, när jag bodde hemma gick jag ner till skolan, när David & jag flyttade ihop gick vi alltid och handlade och var gärna ute och gick en sväng på kvällarna, även när vi skaffade bil så försökte vi alltid med en sväng om, även om David gärna ville ta bilen till Lj-o för och handla så tjatade jag om "att det tar 10 min och gå ner till Lj-o, lika lång tid som det tar och sätta sig i bilen och åka dit" - så vi gick! (Man vet ju vem som betsämmer här lixom...)
Under föräldraledigheten så blev det ju självklart att man gick ut och gick med vagnen och Erika och jag kunde gå ner till Ljungsbro både 1 eller 2 ggr om dagen =D

Sen förslappades vi....

Visst det har inte gått så långt som att vi tar bilen upp till mamma eller till Davids mamma, men visst har tanken funnits där :P Innan tog vi bara bilen här inom "byn" om vi hade bråttom och handla eller lämna nått eller om det var tungt och bära - nu hittar vi allt som oftast ursäkter till att ta bilen i stället för att röra på oss....

Men så igår, så hade vi bestämt dejt med Erika & Melvin, vi skulle ses hemma hos oss, strax innan 12.00 ringde Erika och frågade om vi inte ville med ner till Lj-o först, min första tanke var, GÅ dit? Andra tanken var ORKAR jag? Och tredje tanken var, va f**n självklart hänger vi på!!
När jag berättade för David sen att vi gått ner till Lj-o så sa han, "-Det var väl skönt, det måste kännas bra! Som förr, inga problem att bara gå" Ehh, vad??! Tänkte jag - men sen så glänste han till min man och sa just det jag skrivit innan, jag som ALLTID gått överallt, har förslappats, jag som härjat på honom att inte tar man bilen när man har tid att gå osv.  Det sitter ju i huvudet, visst orkar man, om man vill! Så nu är det ett steg tillbaka till gamla tänket och gamla jag, för att komma framåt!

Så idag direkt efter dagis så gick jag ner till Ljungsbro (japp det tog 12 min) grejade lite på hemköp, gick och solade och sen gick jag en liten omväg hem, det var så skönt - och det känns så jäkla skit bra helt enkelt!
Visst gör nog det fina vädret sitt till, men det här gör jag definitivt om, minst 1 dag i veckan. Om jag är ledig som idag, eller börjar senare som vissa dagar, då kan jag ju lika gärna gå ner till Lj-o, sola, gå hem och göra iordning mig. Istället för som allt som oftast, gå hem och städa eller sitta vid datorn typ... Yeeei!!

Today is a good day!



Ibland är dom allt rätt bra och ha, min familj! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0