Enough is Enough

Japp - nu är det nog!!

Jag hatar folk som bara pratar, gnäller och klagar - men aldrig gör något åt det!
Och nu är man där själv... Men inte länge till!

David och jag har sagt så länge att nu MÅSTE vi börja äta nyttigare, röra på oss osv.
Och det funkar, ett tag! 
För ett tag sen så insåg jag att shit vad mina byxor krympt, och tänkte att det måste vara David som tvättat dom fel (nått annat kan det ju inte vara?!), förra veckan var det ytterligare ett par byxor som var "fel tvättade" och jag började inse att David trots allt kanske inte misslyckats i tvättstugan - så jag vägde mig. Jag tycker inte att själva siffran på vågen spelar roll, huvudsaken är att man trivs med sig själv, oavsett om man väger 40 kg eller 100kg - men nu trivs jag inte. Och jag vet inte riktigt hur, men flera kilon har smygit sig på mig och anfallit med kraft, jaja tänkte jag det fixar sig - tills idag då mina byxor sprack i midjan på jobbet, knapparna fullkomligt flög iväg!! 
Och det är bara jag som kan ändra på mig (tyvärr :P), det är min skyldighet att ta hand om min kropp - det är ju min borg och jag ska leva med den hela livet, och det  på bästa sätt.



----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens kommentar
från min kära syster när jag berättade att mina byxor sprack idag och att jag måste ta tag i det NU!

- "HAHAHAHAHAHAHAHAHA RÄTT ÅT DIG!!!!!"

In your face lixom!

Kommentarer
Postat av: Jag som kämpar!!

Okej om man är hemma där det bara är att byta byxor men stå på jobbet med de spruckna utan knappar kan ju inte vart skoj:) lider med dej. Men vi får gå på bättre än vi gjort med stavarna:) kram

2008-10-20 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0