Raket helg

Helgerna och veckan går så fort. I fredags slutade David & jag smatidigt så vi åkte och hämtade Alizia på dgais ihop, vi trodde hon skulle vaar ensam kvar på dagis men det var hon inte, det var massor barn kvar som var ute och lekte på gården. Sen åkte vi hem och lagade mat, "Kebabgryta alá Yngve" (från matklubben.se) Ingen höjdare tyvärr :S
Efter maten blev det lite pysslande, vi tog fram "mega pyssel boxen" som Alizia fick av Enya i julklapp och målade med vattenfärg, degade med lera och grejade. Tror pappa hade lika kul som Alizia med grejerna :P Sen blev det soffan och Idol innan vi däckade ganska tidigt.

Lördagen vaknade vi skapligt, vi bytte Alizia mot Robin och mammas bil hemma hos mamma/mormor ( på våran bil är hjullagret sönder.....igen, så den ska inte åkas med mer än nödvändigt nu innan det lagas om 2 veckor) Sen bar det av till Sthlm, bra match - vi vann!! Yeeeihuuu.... Och jag är bästa dj:n - eller hur grabbar??! =D
Alizia var trött när vi hämtade henne sen på kvällen, men väl hemma var hon INTE trött, vi kollade på Madrid derbyt och efter 22.00 däckade hon i soffan.

Söndagen var nästan som en gammal hederlig söndag, vaknade av Alizia och att hon ville se på tv strax efter 07.00, strax efter 08.00 gick jag upp och började städa lite, vid 09.00 var det dax för frukost så slashasarna fick gå upp. Efter frullen så la sig David i ett bad, Alizia kollade på Pippi och jag städade, bra fördelning va?! Vi gick ut en sväng på förmiddagen oxå gick till nya lekparken här intill och bort till lite andra lekaparker när vi ändå var ute - lekparks tour =D
Efter lunch bjöd vi hit farbror Andreas och Sara, väldigt bra fikagäster, dom hade med sig en nybakad kladdkaka och grädde, smaskigt!! Jätte trevligt och ses, och det måste bli oftare!
Vi gick ut en sväng på kvällen, hann även med en snabbis till Rolle och där träffade vi mormor Ella och Alizia käkade gröt. När Alizia somnat så kollade jag och mannen på "Game plan" och åt varm smörgåstårta, en små rolig film och alldeles lagom en söndags kväll.

Idag har jag arbetat hela dagen, frmor hämtade Alizia och jag åkte dit efter jobbet och fick spagetti & köttfärsås - lyxigt!
Imorrn är dagis stängt så Alizia och jag ska vara hemma...kan man hoppas på en sovmorgon kanske? ;P

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej länge sen känns det som:P Gillar din blogg skarpt du skriver så bra. Kram

2008-10-20 @ 21:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0